6 mdr. og sover uroligt

9. april 2017

Alder:
6 mdr.

6 mdr. og sover uroligt

Kære Helen

Min søn på 6 måneder sover i vores seng. Han har altid sovet uroligt, men nu er det blevet værre. Han vågner ret ofte, altså i hvertfald hver 1-2 time, og begynder at klynke. Det eneste måde jeg kan trøste ham på og få ham til at sove videre er ved at lægge ham til brystet. Han bliver rolig og vi plejer at falde i søvn ofte mens han fortsat ligger ved brystet på siden. Når jeg så flytter ham så væk til hans sovested, sover han og vågner igen efter kort tid. Det betyder også, at sønnen bliver ammet meget om ...

Annonce

... natten. Det går ud over min søvn og jeg føler mig ofte træt om dagen. Samtidigt er det også problematisk, da vi tænker, at han snart snart skal sove i sin egen seng. Endvidere tror jeg, at det går udover hans appetit om dagen, hvor han nu er i gang med at få skemad.

Jeg vil gerne høre, hvad du vil anbefale for at gøre for at rette op på vores situation og få ham til sove bedre igennem? Har du evt. nogen tips til overgangen til tremmeseng nu, hvor han er vant til at blive ammet og falde til ro ved brystet?

På forhånd tak
R.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Annonce

Viden om børn:

Steriltvandspapler

Steriltvandspapler bruges som smertestillende til fødende kvinder. Det er små indsprøjtninger af helt rent vand, som man lægger ind under huden i lænden.

Det svier, når de lægges ind og der lægges i alt 4 små steriltvandspapler ind. Når de først er lagt, oplever de fleste at de har god smertelindring. Virkningen kommer af, at stikkene afleder smerteimpulser, som netop er høje i lænden, når man har veer.

Læs mere i Babylex

Graviditet

Det første tegn på, at du er gravid, er normalt udebleven menstruation, eller at du bløder meget lidt. Derudover kan du få kvalme - især om morgenen. Dine bryster kan vokse og blive ømme. Du kan også opleve at være ekstra træt.

Har du mistanke om, at du er gravid, så er det en god idé at tage en graviditetstest. Du bør også altid kontakte din læge, for at aftale tid til en graviditetskonsultation.

Graviditeten varer normalt 40 uger, og lægen vil beregne din...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Tusind tak for dit sidste svar. Jeg viste min mand mit brev, som du foreslog, og han blev helt ked af det da han så det. Det satte en masse samtaler i gang herhjemme, og det hele går meget bedre nu. Vi har delt tingene mere op, så det ikke kun er mig der tager mig af hus + børn, men han også begynder at komme mere på banen. Det er rigtig rart.

Du skal bare have så meget tak. Både for en super brevkasse, men også for dine små puf. :)

Kærlig hilsen
Christine, mor til to